Στα πλαίσια του σχέδιου δράσεως που υλοποιούμε για φέτος με τίτλο ενισχύοντας τις σχέσεις οικογένειας σχολείου για τον μήνα Σεπτέμβριο εμπλέξαμε τους γονείς στις παρακάτω δράσεις.
Τμήμα Β’
Μετά από μειλ που εστάλη στους γονείς στο οποίο τους είχε ζητηθεί να γράψουν τις ευχές τους για την νέα σχολική χρονιά, είχαν την ευκαιρία τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης να παρουσιάσουν όσα ήθελαν την εργασία που είχαν φέρει στο σχολείο…αρκετά παιδιά, νήπια αλλά και προνηπια έδειξαν ενδιαφέρον να δείξουν την εργασία τους στους φίλους τους που είχαν επίσης ζωγραφίσει στο σπίτι με μεγάλη χαρά.
3) Αλεπουδάκος
Τμήμα Α’
Κατα την επιστροφή των στίχων η κυρία Μυρτώ μελοποίησε με απλη μελωδία όλους τους στίχους των παιδιών με την κιθάρα.Ένα ενα παιδάκι ερχόταν δίπλα και τραγουδούσαμε μαζί το τραγούδι. Γίναμε για λίγο τραγουδιστές και τα παιδιά έμαθαν πως με ενα μουσικό όργανο και στίχους μπορούμε να φτιάξουμε απλά ενα τραγούδι !
Μια μαθήτρια με την οικογένειά της έφτιαξαν τους στίχους και ο μπαμπάς με την βοήθεια τεχνολογικού εργαλείου μας έφερε το τραγούδι σε μορφή mp3.
Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν.Τοακούγαμε ξανα και ξανά και προέκυψε μια νεα ιδέα που θα την δείτε στο επόμενο σχέδιο δράσης
Ακούστε το τραγούδι εδώ
Β’ Τμήμα
Οι περισσότεροι γονείς ανταποκρίθηκαν με πολύ μεγάλη χαρά στο μειλ που εστάλη από το σχολείο για να φέρουν εργασία με τραγούδια ή κάποιο ποιηματάκι για το Λάκη το αλεπουδάκι που είχαμε για 1η φορά φέτος στην τάξη μας με αφορμή το πρόγραμμα προσαρμογής-μετάβασης στο νέο περιβάλλον.Η κούκλα πραγματικά βοήθησε όλα τα παιδιά κ κυρίως τα προνηπια να μπουν στο κλίμα του νέου τους σχολείου κ να ξεπεράσουν τυχόν φοβίες ή ανασφάλειες που ίσως ένιωθαν τις πρώτες μέρες στο σχολείο. Σ αυτό συνέβαλε σε πολύ μεγάλο βαθμό και η συμβολή των γονέων με τα τραγούδια που μας έστειλαν και παρουσίασαν τα ίδια τα παιδιά στην τάξη. Το ενδιαφέρον όλων κέντρισε το τραγούδι που εστάλη σε mp3 κ με πολύ χαρά τραγουδήσαμε όλοι μαζί και περάσαμε πολύ όμορφα!!
4) Δραστηριότητα ομαλής μετάβασης
Α’ Τμήμα
2η ιδέα γονέα
Υλοποιήσαμε την ιδέα της μαμάς με το παρακάτω τρόπο::
Αφού σχεδισα εγώ(νηπιαγωγός ) το δένδρο διαδοχικές ομάδες παιδιών με νερομπογιά το έβαψαν . Κατόπιν τα παιδιά εκοψαν τα σχεδιασμένα φύλλα αφού διάλεξαν το χρώμα που τους άρεσε.Σε άλλη φάση έγραψαν πάνω στα φύλλα το όνομα τους .
Στη τελική φάση της ιδέας τα παιδιά κατά δυάδες κόλλησαν τα όνομα τα τους στο δένδρο .Καθένα είπε το όνομα του φίλου που διάλεξε κι έτσι ξαναγνωριστηκαμε . Στο τέλος όταν τελείωσε όλη αυτή η διαδικασία με της νηπιαγωγου το διάβασμα ονομάτων το κάθε παιδί έβρισκε το όνομα που έλεγε η νηπιαγωγός .
Έτσι φτιάξαμε εναν μεγάλο κύκλο και τραγουδήσαμε το αγαπημένο μας τραγούδι (Ελάτε να γίνουμε φίλοι)
3η ιδέα γονέα
Β’ Τμήμα
Υλοποιήθηκαν οι παρακάτω τρεις ιδέες των γονέων
Ζητήσαμε από τους γονείς και λάβαμε πολύ ωραίες και πρωτότυπες ιδέες δραστηριοτήτων για την ομαλή μετάβαση στο νηπιαγωγείο τις πρώτες μέρες. Τελικά επειδή όλες ήταν εξίσου ενδιαφέρουσες αποφασίσαμε να τις εντάξουμε σταδιακά σε διάφορα προγράμματα που θα τρέχουν καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς μέσα από διάφορες ευκαιρίες για παιχνίδι.. Ξεχωρίσαμε δύο για τώρα:
1η ιδεα γονέα
Μιλήσαμε για τον εαυτό μας :
- Αντιστοιχίζοντας τον αριθμό κουκκίδων που τύχαιναν στο ζάρι, με τον αριθμό κουκκίδων που αντιστοιχούσε στο εικονογραφημένο έντυπο , απαντούσαν σε ερωτήσεις προσωπικών προτιμήσεων.
2η ιδέα γονέα
Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν το αγαπημένο τους παιχνίδι στο
σχολείο και με αφορμή αυτό να μιλήσουν για τον εαυτό τους . Οι υπόλοιπες
που είναι εξίσου σημαντικές θα εφαρμοστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του
έτους μέσα από διάφορες ευκαιρίες για παιχνίδι.
Την επόμενη μέρα μετά από e-mail που εστάλει στους γονείς , τα παιδιά
ήρθαν στο σχολείο κρατώντας το αγαπημένο τους παιχνίδι . Ο
ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος . Ανυπομονούσαν πότε θα έρθει η σειρά
τους για να το παρουσιάσουν στους φίλους τους και να απαντήσουν σε
ερωτήσεις που τους έκαναν.
3η ιδεα γονέα
Το Δέντρο της Συμφωνίας μας
Στην ολομέλεια όπου μαζευόμαστε για τις καθημερινές ρουτίνες, αλλά και για να συζητήσουμε ή να παρουσιάσουμε τα θέματα που επεξεργαζόμαστε ,δημιουργήθηκε μία κατάσταση προβληματισμού καθώς όλοι θέλαμε να μιλήσουμε χωρίς να περιμένουμε τη σειρά μας , πεταγόμασταν και μιλάγαμε όποτε θέλαμε και όπως φαντάζεστε έγινε ένας χαμός!
Προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε και καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα που συμφωνήσαμε όλοι να εφαρμόσουμε σφραγίζοντας την συμφωνία μας με το αποτύπωμα της παλάμης μας. Για να τα θυμόμαστε ,αφού δεν ξέρουμε να διαβάζουμε, μαζί με την κυρία μας βρήκαμε κάποιες εικόνες να μας το θυμίζουν , αλλά φτιάξαμε και δικές μας ώστε να οπτικοποιήσουμε αυτές τις οδηγίες, συμβουλές.
Υπήρχε ήδη ένα δέντρο στο ταμπλό από πέρσι , και μίας και έχουμε φθινόπωρο σκεφτήκαμε να μεταμορφώσουμε τις παλάμες μας σε φθινοπωρινά φύλλα , σχεδιάζοντας τα νεύρα που έχουν όλα τα φύλλα στην πίσω όψη τους και το ονομάσαμε το Δέντρο της Συμφωνίας μας. To δέντρο με τα φυλλαράκια μάλιστα ήταν και πρόταση γονέα στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης.
ΦΙΛΑΚΙ ΣΤΟ ΧΕΡΑΚΙ
Β’ Τμήμα
Διαβάσαμε στην τάξη το παραμύθι Φιλάκι στο χεράκι που αναφέρεται επίσης στο άγχος του αποχωρισμού του παιδιού την πρώτη μέρα από τη μητέρα του και πως τελικά με συζήτηση και ένα φιλάκι στο χέρι από τη μαμά κατάφερε να το ξεπεράσει δειλά δειλά και να ζητήσει το ίδιο να πάει στο σχολείο. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα συγκινητική ιστορία που άγγιξε τις μικρές ψυχούλες και κάποια ματάκια βούρκωσαν κάνοντας την σύνδεση με τη δική τους μαμά. Αποφασίσαμε να κάνουμε μία κατασκευή με το χεράκι μας και ένα φιλάκι για να το δώσουμε στη μαμά να το κρατάει κοντά της για να θυμάται πόσο πολύ την αγαπάμε και να μη στεναχωριέται που είμαστε σχολείο. Τι νομίζετε; Είμαστε πολύ δυνατά παιδιά!
Την επόμενη μέρα επιστρέψαμε σχολείο με ένα χρωματιστό φιλάκι αποτυπωμένο στο χέρι μας από τη μαμά!
Και στις δύο δράσεις, τόσο με τον Βατραχούλη όσο και με το Φιλάκι στο Χεράκι υπήρξε εμπλοκή των γονέων μετά από ενημέρωση δική μας μέσω e-mail , αλλά και με παρότρυνση των παιδιών που πήγαν στο σπίτι τους την κατασκευή.
Α’ τμήμα
Εμπνευσμένο από το παιδικό παραμύθι ” The Kissing Hand” υλοποίησαμε το“Φιλάκι στο Χέρι”, μια χειροτεχνία μέσω της οποίας ο μαθητής πάντα θα θυμάται ότι οι γονείς είναι νοερά δίπλα του τις ώρες που εκείνος είναι στο σχολείο και οποιαδήποτε στιγμή νιώσει ότι στρεσάρεται ή είναι τσιτωμένο μπορεί να καταφύγει σε αυτή την για να ανακουφιστεί και να χαλαρώσει. Πρόκειται για μια έξυπνη ιδέα που λειτουργεί καταπραϋντικά για τα παιδιά και τα βοηθά να πάρουν με καλό μάτι την ψυχοσυναισθηματική αλλαγή που συντελείται με τη φοίτησή τους στο σχολείο.
Στην δραστηριότητα αυτη ζητήσαμε και την συνεργασία των μαμάδων .Οι μαθητές/τριες αφού πήραν την κατασκευή στοσπίτι διαβάζοντας το ποιήμα στους γονείς τους η μαμά έδωσε και αυτη με την σειρά της το δικό της φιλάκι απο κραγιόν στο χέρι του παιδιού.
Έτσι την άλλη μέρα είχαμε μαζέψει όλα τα φιλάκια στα χεράκια μας και με ενα τρόπο είχαμε την μαμά μας κοντά !
Ο Βατραχούλης ενας φίλος της τάξης ενθουσιάστηκε που είδε τα φιλάκια και ζήτησε και αυτος απο την μαμά του την βατραχίνα να του κάνει το ίδιο !
Έτσι ολοκληρώθηκε το σχέδιο δράσης του Σεπτεμβρίου με 5 δραστηριότητες εμπλοκής γονέων στα δρώμενα του σχολείου ενισχύοντας θετικά τις σχέσεις μας !