
Οι ρόλοι του γονέα (ή άλλων μελών της οικογένειας) στο πλαίσιο της συνεργασίας με το σχολείο
(Greenwood & Hickman, 1991)
Γονέας ως κοινό
Ανταποκρίνεται θετικά και επισκέπτεται το νηπιαγωγείο για να παρακολουθήσει τις εκδηλώσεις που οργανώνονται από τη/τον νηπιαγωγό (πχ. σχολικές γιορτές, παρουσιάσεις, διαλέξεις κτλ.).
Γονέας ως μαθητής
Συμμετέχει σε εργαστήρια και σχολές γονέων, σεμινάρια και εργαστήρια που ενισχύουν τις δεξιότητές του, ενώ επικοινωνεί με τη/τον νηπιαγωγό για θέματα που αφορούν το παιδί του.
Γονέας ως δάσκαλος
Λειτουργεί υποστηρικτικά, με γνώσεις και πληροφορίες, στο παιδί του, όταν δυσκολεύεται σε θέματα και δραστηριότητες που υλοποιούνται στο
νηπιαγωγείο.
Γονέας ως εθελοντής
Προσφέρει βοήθεια στο νηπιαγωγείο (π.χ. για την οργάνωση μιας εκδήλωσης, για την ανακαίνιση του χώρου ή τη δημιουργία σχολικού κήπου κτλ.).
Γονέας ως συνεργάτης
Επιδιώκει και διατηρεί τακτική επικοινωνία με τη/τον νηπιαγωγό για την ενίσχυση του έργου της (π.χ. προτείνει συνεργασία με κάποιον φορέα ή αναλαμβάνει να οργανώσει μια επίσκεψη σε κάποιο πολιτιστικό κέντρο κτλ.).